Digital signage’ sistemini incelemeye başladığınızda kendinize ilk şu soruları sorarsınız “Digital Signage fiyatları ve maliyeti nedir? Digital signage bana ne kadara mal olacak?” Bu önemli bir soru ve büyük olasılıkla, dijital signage’ın size uygun olup olmadığına dair vereceğiniz kararı doğrudan etkileyecek bir sorudur.
Peki, Digital Signage fiyatları nedir? Size ne kadara mal olur?
Dijital signage fiyatları, elde etmek istediğiniz şeye göre değişir. Sürekli statik bir menü, resim veya sabit bir video gösterimi yapaksanız ve bu tek ekranlı bir gösterim olacaksa cevap çok basit. Eğer elinizde profesyonel sınıf bir ekranınız varsa digital signage ücretsiz dahi olabilir
Elinizde profesyonel bir ekran varsa basit işlevsellikler işinizi görecekse bir çok ücretsiz digital signage yazılımı mevcut. Hatta, LG, Samsung gibi markaların ekranlarına sahipseniz her markanın basit işlevsellik sunan ücretsiz yazılımları da mevcuttur.
Genel olarak ekranlarda göstereceğiniz içerikler çok basit ve sık güncellenmiyorsa bu ücretsiz uygulamalar, internet bağlantınız kesildiğinde dahi içerikte kesinti yaşatmaz. Bu tip cihazlar herhangi bir yazılıma ihtiyaç duymadan bile USB sürücü ile içerik oynatmaya izin vermektedir.
Digital signage fiyatları hangi durumda yükselmeye başlar?
Birden çok ekranınız varsa veya çok şubeli bir işletmeyseniz durum burada değişmeye başlamaktadır.
Güvenlik: El ile müdahale ederek veya usb aygıttan oynatım yaparak güvenliği ne kadar sağlayabilirsiniz?
Ölçeklenebilirlik : Birden çok cihaza sahip olmanız gerektiğinde sistemi nasıl büyütebilecekssiniz?
Yetenekler : Seçtiğiniz donanım ve yazılım ileride daha işlevsel içerikleri destekleyecek mi? İstediğiniz her türlü içeriği ekranlara yansıtabilecek misiniz?
Maliyet: Bu size ne kadara mal olacak ve bunun altından kalkabilecek misiniz?
Tabii ki güvenlik ve ölçek gibi unsurlarda önemli fakat yetenek kısmına biraz daha yakından bakmak gerekiyor.
Yetenek, yani bir digital signage sisteminin yapabildikleri, potansiyel müşterilerimizle en çok tartıştığımız konulardan biridir. Çoğu zaman, digital signage sisteminden tam olarak ne istediklerini anlamalarına yardımcı olmak için müşterilerimizle uzun uzun toplantılar yapıyoruz. Burada temel hedef müşterimizin “Hedefine ulaşmak için nelere ihtiyacı var?” sorusuna yanıt bulmaktır. Bazen müşterilerimiz bizim teklifimizden daha uygun fiyata bir yazılım arayışına girmekteler. Bunu anlayışla karşılarız ve piyasa araştırması yapmalarını her zaman tavsiye ederiz. Fakat iş yetenek kısmına geldiğinde onları detaylı olarak aydınlatma ihtiyacı duyuyoruz.
İçerik: Daha az araştırma yapan müşteriler çoğu zaman digital signage içeriklerinin yazılımın içerisinde hazır geldiğini düşünür. Fakat hiç bir digital signage yazılımı size özel bir içerikle gelmez. Burada içeriği kendilerinin oluşturacağı öğrenen bazı müşteriler duruma şaşırabiliyor. Bizler bu konuda onları detaylı bir şekilde aydınlatıyoruz. İçeriği bir ajansa tasarlatmak, kendi kendine oluşturmak buna çözüm getiren bir kaç seçenek fakat bu süreçle hiç ilgilenmek istemeyen müşteriler için, içerik hazırlama seçeneğini sunuyoruz. Ekran yönetimi ve içerik hazırlama tarafı bizim tarafımızdan kontrol edildiğinde digital signage fiyatı değişkenlik gösteriyor.
Ekranı bölmek veya tam ekran içerik oynatmak: Eğer sadece bir kaç adet ekranlı ve tam ekran (ekranı bölümlere ayırmadan) bir digital signage ağı kurulumu yapılacaksa yazılım maliyetleri çok düşük veya ücretsiz olabiliyor. Fakat ekranı bölerek birden çok alanda farklı içerikler oynatma ihtiyacı varsa burada yazılım maliyetleri fiyata eklenecektir.
Tam ekran içeriğe bir örnek
Ekranın bölümlendiği içeriğe bir örnek
ilk örnekte ekrana statik bir resim veya video yansıtıldığını görüyoruz. Bu içerik son derece basit bir biçimde ekranlara yansıtılabilir. Bir veya iki ekrandan oluşan digital signage ağı için ilk örnek ücretsiz yazılımlarla kurgulanabiliyor.
İkinci örnekte daha gelişmiş bir tasarım karşımıza çıkıyor. Bu tasarımın basit bir digital signage yazılımı ile yapılması oldukça zordur. İçerikteki dinamik alanlar bir veri tabanından güncellenebilir. Ya da hava durumu veya RSS beslemelerinden veri çekilmesi gerekebilir. Bu gibi durumlarda bir de ekran sayısının çok fazla olduğu var sayılırsa artık daha gelişmiş bir çözüme ihtiyaç olduğu iyice ortadadır.
Yetenek kısmı hakkında bir çok alt başlık oluşturulabilir fakat konuya dönmek gerekirse, ne istediğinizi bildikten sonra ihtiyaç olan donanım ya da yazılım şekillenmeye başlayacaktır. Bununla birlikte maliyetler ve digital signage fiyatları da netleşir.
Digital Signage Donanım Fiyatları
Şu ana kadar hep digital signage işlevselliği ve yazılım maliyetleri hakkında konuştuk. Burada aslında asıl maliyet donanım kısmıdır. Donanım tarafında da tıpkı yazılım gibi adet durumuna göre proje fiyatları farklılık gösterebilir fakat donanımda fiyatı belirleyen başlıca metrikler vardır bunlar;
- Ekran ebat (inç)
- Ekran adedi
- Ekran parlaklığı (Nit)
- Ekran çalışma saati (7/16 veya 7/24)
- Çözünürlük (1080p, 4K, 8K)
Bunlar ekran donanım fiyatlarını etkileyen başlıca faktörlerdir. Bunun yanında ekran markası ve modelide fiyat tarafında değişiklikler yaratabilir. Moipro olarak LG, Samsung ve farklı markalarda bir çok donanım çözümü sunuyoruz. Projenizin için en uygun fiyatlı digital signage sistem teklifini sizin için oluşturacağımızdan emin olabilirsiniz.